Opcje widoku
Deklaracja Dostępności
Reset

Wycieczka nadbużańskim szlakiem

Wczesny ranek  5 czerwca 2023 r. powitał nas ciepłymi promieniami słońca. Tego dnia uczniowie z klas IV- VIII wraz z opiekunami: p. Anną Piecak, p. Małgorzatą Żelazną, p. Barbarą Rola oraz p. Mariuszem Filipkiem udali się na jednodniową wyprawę szlakiem nadbużańskim. Wycieczka miała charakter zielonej szkoły.

Przygodę rozpoczęliśmy w miejscowości Klepaczew, położonej w dolinie rzeki Bug. Tam na skraju sosnowego lasu, pod okiem wykwalifikowanych instruktorów survivalu, uczniowie mogli uczyć się samodzielności, współpracy zespołowej i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
Zajęcia obejmowały pierwszą pomoc, ćwiczenia w strzelaniu z łuku, wiatrówki, broni pneumatycznej oraz markera paintballowego do celu stałego. Poznaliśmy też sztukę rozniecania ognia i wiązania węzłów. Prawdziwym wyzwaniem była wspinaczka skałkowa. Wielu śmiałków próbowało pokonać ściankę o wysokości 12 metrów, lecz cel osiągnęło tylko trzech: Bartłomiej Piecak z kl. IV, Dominika Babiak z kl. V oraz Patrycja Kubicka z kl. VIII. Wielkie brawa dla nich za sprawność  fizyczną, wytrwałość i determinację w dążeniu do celu. Wiele emocji wywołał też zjazd tyrolką. Temu wyzwaniu  nie potrafili się oprzeć nawet niektórzy opiekunowie. Niezapomnianych wrażeń dostarczył wszystkim rejs pasażerskim katamaranem po malowniczej krainie Bugu. Płynąc, mogliśmy podziwiać dziewiczą przyrodę zwiedzanych miejsc i jej naturalny charakter.  Ku naszej radości, po powrocie na brzeg  czekały pyszne, pieczone kiełbaski i tradycyjne nadbużańskie przysmaki m. in. smalczyk z mięsem, małosolne ogórki, placki z jabłkami i wieloowocowy kompot. Wszyscy najedli się do syta.

Po uczcie ciała przyszedł czas na pokrzepienie ducha. Troszkę rozemocjonowani przejechaliśmy do Serpelic, gdzie wędrując ścieżkami Kalwarii Podlaskiej, każdy we właściwy sobie sposób mógł podziękować Bogu za mijający rok szkolny.

Kolejnym punktem naszej wyprawy była ścieżka edukacyjna w Wólce Nadbużnej. To miejsce po prostu nas urzekło. Z podziwem oglądaliśmy eksponaty wielu gatunków fauny i flory, wykonane w skali 1:1 i większe. Zainteresowała nas też infrastruktura  edukacyjna: tablice informacyjne, leśne puzzle, zegary przyrody, labirynt edukacyjny, koła ekologiczne, karmniki dla ptaków, w tym urządzenia dźwiękowe. Otrzymaliśmy ogromny „zastrzyk” wiedzy przyrodniczej.

Dopełniając szczęścia udaliśmy się na lody do McDonald’s w Białej Podlaskiej. Następnie, pełni wrażeń i pozytywnych emocji wróciliśmy bezpiecznie do domów.

Barbara Rola

Data dodania: 2023-06-09 21:16:12
Data edycji: 2023-06-15 19:13:37
Ilość wyświetleń: 295

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy!